יש יותר ממיליארד משתמשים באינסטגרם. כן, שמעתם נכון, מיליארד. למרות שכמות גדולה מהם חיה בארה"ב, יש גם כמות לא מבוטלת של משתמשים באינסטגרם גם כאן בישראל. כמובן שהטרנד מגיע לכל העולם – אוסטרליה, ברזיל, דרום אפריקה, רוסיה ומדינות רבות נוספות. 60 אחוז מהמשתמשים באינסטגרם הם מתחת לגיל 30, מה שהופך אותה לאחת הפלפורמות הכי פופלאריות בקרב אנשים צעירים.
למרות שאינסטגרם מעלה הילוך בפופלאריות, יש משווקים דיגיטליים שלא פונים אליו בכלל ומעדיפים להישאר בפייסבוק, גוגל, טוויטר או לינקדין. זוהי מגבלה שהם שמים לעצמם, וניתן ללמוד איך לבנות אסטרטגיית שיווק דיגיטלי דרך האינסטגרם בצורה שתתאים לעסק שלך.
טיפים יעילים שישדרגו לכם את החשיפה
קודם כל, צריך להשתמש בפלטטפורמות אחרות בשביל לקדם את החשבון של האינסנטגרם
שיתוף פוסטים מאינסטגרם לפלטפורמות אחרות יגביר את הפעילות בחשבון האינסטגרם. יש גם אופציות בפייסבוק לפרסם באינסטגרם דברים לפייסבוק.
האשטאגים האשטאגים האשטאגים
כדאי לעבוד מהאשטאגים שמחפשים אותם קצת פחות (בסביבות האלף – עשרת אלפים) ולאט לאט להמשיך הלאה להאשטאגים יותר פופלריים.
שילוב של סרטוני וידאו עם התוכן הקיים
אנשים אוהבים לראות סיפור, ולמרות שתמונה שווה אלף מילים, וידאו שווה מיליון. לא רק אינסטגרם – פייסבוק וטוויטר מקדמים פלטפורמות נוספות לסרטונים כדי להתחרות כמובן עם יוטיוב. כדאי להוסיף סרטונים, להשתמש באיסנטגרם לייב, אינסטגרם TV והלאה. למרות ההנחה הרווחת, סרטונים באיכות רעה יכולים להיות ויראליים לא פחות מהפקות מושקעות, לכן שווה גם לפרסם אותם.
אופטימיזציה של הדף
הדרך הכי טובה להציג את עצמך לאינסטגרם היא דרך הדף. צריך למלא את כל הפרטים הכי קטנים בדף ולבחור תמונות ועזרים ויזואליים המתאימים לאינסטגרם. זה כולל אופצייה התקשרות, אימייל, קישור למפות, סמל ברור של החברה בתמונת הפרופיל, וכך הלאה. כמובן שרצוי לקיים קו עיצובי רציף בכל הפלטפורמות בהן העסק מופיע.
פרסום קבוע ורציף
לא להפסיק לפרסם פוסטים איכותיים. הקהל שלך נכנס לאינסנטגרם בשביל לצרוך תוכן, ובשביל זה העמוד קיים. רצוי לגוון בין פוסטים בסטורי לבין פוסטים רגילים, וגם בסוגי התוכן. כמובן שהסטורי צריך להיות מאויש 24/7.
גילוי מעורבות בפוסטים של אנשים אחרים
מעורבות בפוסטים של אנשים משתמשים אחרים תביא למעורבות שלהם אצלך. דרך אגב, רצוי לעקוב אחרי הלקוחות של המתחרים שלך, כי הם בוודאות יתעיינו בעסק שלך. בכלל, מעורבות בפוסטים של אנשים אחרים רלוונטיים, תביא עוקבים לדף שלך. בדרך כלל, שליש מהם בערך יעקבו חזרה.
שיתוף פעולה עם אנשים אחרים ויצירת קשר עם פרופילים חזקים באינסטגרם
יש עסקים אחרים שיהיו מוכנים לארח אותך בעמוד האינסטגרם שלהם בשביל העסק שלהם. אני ממליץ לעשות את זה כי זה מביא עוד עוקבים אלייך, במינימום מאמץ. אפשר גם ליצור קשר עם אושיות אינסטגרם שירצו לנסות את המוצר או את השירות שהעסק שלך מספק בשביל נתח מהמכירות (או בשפה המקצועית – שיווק שותפים).
סיכום – טיפים לשיווק באינסטגרם
יש אין סוף טיפים נוספים שאני יכול לתת לפרסום באינסטגרם. אפשר להשתמש גם בגיאוטאגס בשביל לגרום למשתמשים באיסנטגרם למצוא אותך. באמת, אין סוף.
המאמר נכתב ע"י סער ברעם – חברת שיווק דיגיטלי